Екологічні ігри

Екологічна гра "Бережи природу"

Вчитель кладе на стіл малюнки із зображеннями рослин, птахів, звірів (травоїдних та хижаків), людини і т.ін. Приберіть один із малюнків, наприклад птаха, нехай діти розкажуть, що станеться з рештою живих об'єктів, якщо на Землі не буде птахів.

Екологічна гра "Рулетка живої природи"

Вчитель ставить "рулетку", на якій написи: "Дерево", "Кущ", "Квітка", "Риба", "Птах", "Звір".
Учні по черзі виходять і крутять "рулетку", на якій назві зупиниться стрілка, учень, який крутив "рулетку", називає назви.
Наприклад: "Звір" - кіт, собака, лев...
Виграє той учень, який назвав більше слів не повторюючи слова попередніх учнів. Якщо діти не всі брали участь, то гра може продовжитися наступного разу, але вчитель попереджає дітей, щоб вони заглянули до енциклопедій, підручників, бібліотек та знайшли назви, які ще не вживались.

Екологічна гра "Дерево бажань"

На великому аркуші паперу або на дошці модель будь-якого дерева. У кожної дитини є листочок зеленого кольору, на якому вони записують своє заповітне бажання. потім діти прикріпляють листочок на дерево і по черзі розкривають перед усіма свої бажання (умова - не повторюватися).
Учитель роздає дітям фішки за кожне бажання.
Жовта - бажання, пов'язане із задоволенням особистих потреб.
Червона - якщо бажання має суспільне значення.
Наприкінці слід обговорити, які бажання сподобалися всім дітям і чому.

Учитель заохочує ті бажання, які пов'язані з прагненням потурбуватися про тварин, птахів, водні ресурси, екологію навколишнього середовища.


Екологічна гра "Наслідки подій"

Дітям пропонуються події:

  • Діти саджають дерева.
  • Взимку діти підгодовують тварин.
  • Діти зробили годівницю.
  • Мисливеуь підняв рушницю і вистрелив у тваринку або птаха.
  • Люди вирубали дерева в лісі.
  • Хлопці зруйнували гніздо пташки.
  • Заводи і фабрики випускають брудний дим.
  • Люди забруднюють ріки, озера, моря, океани.

Потрібно вказати можливі наслідки.
Наприклад: "Діти саджають дерева. Які наслідки?" - Життя дерев таке ж важливе, як і життя людини. Ми всі взаємопов'язані і повинні піклуватися один про одного. За добу одне дерево виділяє в повітря стільки кисню, скільки треба для дихання трьом мешканцям Землі. Дерева приносять нам і всьому живому на планеті Земля велику користь.


Екологічна гра "Лото вчинків"

У грі беруть участь від 2 до 4 учнів (залежно від кількості фішок).
Вчитель роздає дітям двокольорові планшетки (скільки учнів, стільки й планшеток). Червоний колір - негативні вчинки, а зелений - позитивні. Кожна дитина з "банку" вибирає фішку з малюнком ситуацій і вкладає на планшетку в потрібну клітинку з певним кольором. Виграє та дитина, яка впоралась швидше і правильно.


Екологічна гра "Взаємозв'язок у довкіллі"

У кожного з учнів на голові наголівник із зображенням частини природи: сонце, вода, повітря, земля, кущ, зайчик, пташка та ін.
Перший учень бере клубок ниток і, залишивши кінець нитки у себе, клубок кидає іншому зі словами:
- Я - зайчик. Мені потрібен кущ, щоб сховатися від хижаків та негоди.
Наступний учень, залишивши нитку у руці, кидає клубок іншому зі словами:
- Я - кущ. Мені необхідна земля, щоб рости.
Й так далі. В результаті всі частинки довкілля переплутані ниткою, як павутинням.
- Діти, що ж відбувається з довкіллям, якщо занедбати хоча б одну його частинку? Що станеться з ниткою, коли послабити її лише в одному місці?
Нитка пслабне вся. Зруйнується "павутинка". Почне руйнуватися життя.
- Ось тому й виникла наука, яка вивчає взаємозв'язки в довкіллі. Хто знає, як вона називається? (Екологія).
- А як ми з вами можемо поліпшити екологічний стан нашої планети?
Ще один приклад:
- Я липа, мені потрібне сонце, щоб рости.
- Сонце нагріває повітря, щоб усе живе не замерзло.
- Повітрям дихають, наприклад, білочка.
- Білочка їсть горішки ліщини.
- На ліщині живуть комахи.
- Комах їдять жаби.
- Жаб їдять лелеки.
- Лелеки приносять радість людям.
- Людям потрібне Сонце.

Екологічна хвилинка (рекомендовано у вигляді змагання двох команд)

  1. Дібрати синоніми до слова "щебетати" / "щезати"
  2. Дібрати антоніми до соів "осінь", "воля" / "зима", "живий".
  3. Дібрати спільнокореневі слова до слова "ліс" / "сад".
  4. Розібрати за будовою слово "рослина" / "тварина".


Екологічна фізкультхвилинка "Як зберегти природу"

  1. Якщо ти не нариваєш великих букетів квітів - сплесни руками над головою.
  2. Якщо ти ніколи не залишаєш сміття в лісі - тупни ногою.
  3. Якщо ти не ламаєш гілочок з дерев - підстрибни.
  4. Якщо ти саджаєш і доглядаєш квіти, дерева, кущі - підніми руки.
  5. Якщо тобі подобаються квіти - посміхнись.
  6. Якщо до твоєї кімнати залетів джміль (або інша корисна комаха) і ти намагаєшся випустити її на волю - змахни руками.
  7. Якщо ти переконаний, що кожгій людині треба піклуватися про природу, про все живе - простягни руки сусідам і візьми їх руки.

Екологічна фізкультхвилинка "Динозаври"

Динозаври в хащах жили.
Перевальцем ходили.
Ось так, ось так,
Перевальцем ходили.
(Ходьба один за одним у колоні на прямих ногах, руки внизу)
А іще вони літали,
Дружно крилами махали.
Ось так, ось так,
Швидко крилами махали.
(Імітація махання крилами)
Ну, а хтось у річці жив
І по дну ходить любив.
Ось так, ось так,
І по дну ходить любив.
(Ходьба напівприсядки, руки на колінах)
Люблять всі вони гуляти,
По стежиночках стрибати.
Ось так, ось так,
По стежиночках стрибати.
(Ходьба змійкою, стрибки з пересуванням уперед)

1 коментар:

  1. Ці розважальні ігри дуже корисні для дітей, вони допоможуть їм звернути увагу на проблеми з екологією

    ВідповістиВидалити